Akademija za hotelijerstvo, turizam i velnes

Pravi izbor za Vašu karijeru

Modul 1
- Hotelijerstvo -

Menadžment u hotelijerstvu, ugostiteljske prakse i pružanje najbolje usluge za goste. Naučite kako da nadgledate poslovne i finansijske funkcije unutar hotela.

Modul 2
- TURIZAM -

Dinamičan svet turizma i njegovi različiti aspekti, uključujući turističke agencije, marketing, poslovne prakse i menadžment u turizmu.

Modul 3
- WELLNESS -

Uronite u svet wellness menadžmenta. Proučite holističke zdravstvene prakse, trendove wellness turizma i umetnost prižanja iskustva za promovisanje fizičkog i mentalnog zdravlja.

BLOG

Kako su nastale turističke agencije?

Razvoj turističkih agencija usko je povezan s društvenim, ekonomskim i tehnološkim promenama koje su obeležile 19. vek. Industrijska revolucija donela je nekoliko ključnih inovacija koje su stvorile temelje modernog turizma:

  1. Razvoj železnice omogućio je brže, sigurnije i pristupačnije putovanje.
  2. Porast srednje klase i povećana kupovna moć podstakli su interesovanje za organizovane ture.
  3. Nastanak telegrafa olakšao je brzu razmenu informacija, čineći planiranje putovanja efikasnijim.
     

Prva turistička agencija: Thomas Cook & Son

Osnivač moderne turističke agencije, Thomas Cook, pokrenuo je prvu agenciju 1841. godine u Velikoj Britaniji. Njegovo prvo grupno putovanje organizovano je železnicom za više od 500 ljudi, koji su putovali iz Lestera u Loughborough na antialkoholni skup. U saradnji sa železnicom, Cook je obezbedio snižene cene karata, što je putovanja učinilo dostupnim široj populaciji.

Godine 1845. izdao je prvu turističku brošuru, promovišući ture po Škotskoj, s detaljima o smeštaju, atrakcijama i cenama. Ovo je bio početak profesionalnog turističkog marketinga.

Društveni i tehnološki faktori

  • Uvođenje godišnjih odmora učinilo je putovanja dostupnijim radnicima i porodicama.
  • Promene u društvenim normama pozicionirale su putovanja kao simbol prestiža i obrazovanja.
  • Cook je uveo turističke vodiče koji su pružali korisne informacije o destinacijama.
     

Globalni razvoj turističkih agencija

Thomas Cookov model inspirisao je nastanak turističkih agencija širom sveta:

  • SAD: American Express je 1915. pokrenuo svoju turističku službu.
  • Japan: Japan Travel Bureau (osnovan 1912) postao je lider u Aziji.
  • Srbija: Prva agencija, Putnik, osnovana je 1923. godine u Beogradu, doprinoseći razvoju domaćeg i međunarodnog turizma.
     

Eksplozija turizma u 19. i 20. veku

Thomas Cook je ubrzo organizovao ture van Evrope, uključujući putovanja u SAD i Egipat, gde su turisti mogli da istraže dolinu Nila i piramide. Ovaj koncept masovnog turizma obogatio je kulturne veze i doveo do popularizacije dalekih destinacija.